Tę ciekawą obserwację przedstawili naukowcy z Uniwersytetu Yale.
Celem badania było ukazanie wpływu darmowego kuponu promocyjnego, który otrzymuje klient, na jego decyzję o uczestnictwie w loterii. Badanie przeprowadzone zostało na grupie studentów. Ci którzy otrzymali kupon do loterii w prezencie w porównaniu z tymi, którzy go nie otrzymali wykazali się większą skłonnością do udziału w loterii. Odsetek zainteresowanych kupnem kolejnego kuponu to aż 52,5% !!
"Kultura, czynniki społeczne i demograficzne mają decydujący wpływ na rezultat tego badania (...)" tłumaczy profesor Potenza.
Wśród tych, którzy ponownie zgłosili chęć udziału do loterii 61% stanowili mężczyźni. Może to sugerować, że to mężczyźni wykazują większą tendencję do udziału w grach losowych. Aby potwierdzić ten wynik badania przeanalizowaliśmy strukturę płci uczestników ostatnich loterii w ostatnich miesiącach Organizowanych przez Playprint. Wyniki naszych akcji są zgodne z badaniami amerykańskiego naukowca (poniższa tabela przedstawia procentowy udział mężczyzn i kobiet wśród wszystkich uczestników loterii):

Zachęta klienta do udziału to ważny ale dopiero pierwszy krok, aby osiągnąć wyznaczone cele poprzez realizację loterii promocyjnej D energi. Konkursy i loterie oferowane konsumentowi muszą zachęcać również nagrodami, niskim progiem wejścia, łatwością zasad.
Zwiększenia foot-flow w punkcie sprzedaży, frequency rate i wartości koszyka zakupów to częste cele stawiane nam przez naszych klientów Korzyści z tej obserwacji na pewno przyczynią się do polepszenia efektów naszych projektów loteryjnych i konkursowych.
Treść całego badania znajduje się pod poniższym linkiem:
kliknij tutaj